Wizualizacja architektoniczna jest obecnie jednym z podstawowych zabiegów reklamowych, dzięki któremu deweloperzy pozyskują nowych klientów na zakup nieruchomości.
Powstaje jednak pytanie: ile taka wizualizacja kosztuje? Czy jest opłacalna? Jakie są jej zalety?
Dlaczego warto skorzystać z wizualizacji architektonicznej?
Sprzedaj wizję, nie produkt
Wizualizacja jest sposobem na pokazanie obiektu, który realnie jeszcze nie istnieje. Podobnie jak w przypadku animacji, dzięki niej możesz zobaczyć, jak dokładnie będzie wyglądała nieruchomość po zakończeniu budowy i w jakim otoczeniu będzie prezentować się najlepiej.
Pokaż atuty
Wizualizując budynek, pokazujesz go od najlepszej strony. Jeśli do tego wykorzystasz naturalne efekty specjalne, takie jak ujęcie o wschodzie lub zachodzie słońca, efektowny kadr w deszczu, czy też budynek zaprezentowany w środku idealnie słonecznego dnia, podniesiesz atrakcyjność nieruchomości i wykreujesz sposób postrzegania jej przez klientów.
Jaki będzie efekt?
Stworzenie profesjonalnej wizualizacji architektonicznej pozwala przedstawić powstający obiekt w zupełnie naturalny sposób. Twoi klienci zobaczą, jak będzie on wyglądał na tle istniejącego już parku, i jakie elementy w otoczeniu można dodać, aby efekt wizualny był jeszcze lepszy.
Czy wizualizacja jest opłacalna?
Dobrze wykonana wizualizacja architektoniczna jest ważnym składnikiem kampanii reklamowej, z którą deweloperzy mogą ruszać na długo przed powstaniem obiektu. Dzięki niej zaplanowanie kolejnych kroków sprzedażowych jest znacznie łatwiejsze i może przynieść znacznie bardziej wymierny skutek.
Odpowiedź na pytanie o opłacalność wizualizacji jest tylko jedna: jest to jak najbardziej opłacalne i warte uwagi narzędzie. Skoro już jednak mówimy o opłacalności, warto zadać sobie pytanie, jaka może być konkretna cena wizualizacji architektonicznej?
Wizualizacje architektoniczne – cena
Nie istnieje jeden uniwersalny cennik, według którego można by było jednoznacznie wycenić wizualizację. Ceny różnią się pomiędzy poszczególnymi firmami, a co więcej, w większości przypadków poznasz je dopiero po skontaktowaniu się z wybraną agencją i po przesłaniu niezbędnych dokumentów, m.in. takich jak plan architektoniczny budynku. Możesz jednak dowiedzieć się, jakie czynniki mają wpływ na ostateczną cenę, i jakie mogą być przynajmniej uśrednione koszty.
Od czego zależy cena wizualizacji?
Na koszty związane z wykonaniem wizualizacji wpływ mają następujące elementy:
- ilość ujęć,
- powierzchnia budynku,
- stopień skomplikowania bryły,
- poziom szczegółowości ujęć,
- wykorzystane programy graficzne,
- dokupienie usługi wizualizacji wnętrz.
Ile może kosztować wizualizacja architektoniczna?
- Cena za jedno ujęcie domu jednorodzinnego, lub obiektu typu hotel czy też osiedle może oscylować w granicach 1000 – 1600 złotych. Jeśli zdecydujesz się na zakup kilku ujęć, cena za jedno może spaść nawet o połowę.
- Koszt wizualizacji wnętrz może być wyceniony na ok. 900 zł za jedno ujęcie. Wykorzystanie jej pomoże przekonać się, jak będzie ono wyglądało zarówno w oświetleniu dziennym, jak i w sztucznym – co może pomóc w dobraniu najlepszego sposobu oświetlania.
Etapy tworzenia wizualizacji w The Frame
To, czy wizualizacja zachęci klientów do zakupu nieruchomości, czy też nie, zależne jest w dużej mierze również od tego, kto się nią zajmie. Nie wahaj się zatem i wybierz najlepszych specjalistów na rynku. The Frame zrzesza wykwalifikowaną grupę grafików, którzy poradzą sobie z każdym wyzwaniem.
W przypadku współpracy z taką firmą warto zwrócić uwagę na indywidualne podejście do każdego projektu tak, aby móc nadać mu duszę, wyróżnić go, zapewnić mu “to coś”, czego klient próżno będzie szukał w innych miejscach. Na podstawie przesłanej dokumentacji będzie stworzony projekt, który świetnie zaprezentuje Twoją inwestycję.
W cenie usługi tworzenia wizualizacji architektonicznej zawiera się m.in.:
- modelowanie brył,
- teksturowanie,
- oświetlenie,
- renderowanie,
- postprodukcja.
Ważne jest dbanie o każdy projekt w najmniejszym detalu – tylko prawdziwi specjaliści potrafią sprawić, że klienci niemal dosłownie poczują fakturę prezentowanych powierzchni, a zastosowanie odpowiedniego oświetlenia pomoże sprawić, że odbiorca sam wykreuje swoją idealną historię, której głównym bohaterem uczyni właśnie Twoją nieruchomość.