Branża hotelarska rozwija się z roku na rok, stosując coraz to nowsze rozwiązania. Wszystko po to, aby wyróżnić się na tle konkurencji oraz przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów.

Można zauważyć znaczące podniesienie standardów wyposażenia pokojów hotelowych, wprowadzenie równego rodzaju światowych standardów, czy też kreatywne i innowacyjne rozwiązania, mające na celu np. ułatwienie gościom hotelowym wszelkich formalnych spraw związanych z pobytem w hotelu.

Coraz częściej można spotkać się także ze stosowaniem różnych motywów przewodnich w hotelarstwie, co ma na celu odróżnienie się od konkurencji i stworzenie własnego unikatowego stylu i symbolu. Wszystko to sprawia, że obecnie działając w branży hotelarskiej, trzeba śledzić na bieżąco najnowsze trendy i wpasowywać się w nie, aby być dobrze odbieranym przez klientów.

Stawianie na ekologię

Ekologia w ostatnich latach staje się coraz ważniejsza i coraz więcej ludzi stawia na rozwiązania ekologiczne. Bardzo dobrze, że tak się dzieje, ponieważ dzięki temu możemy chronić naszą planetę, a jednocześnie nas samych.

W branży hotelarskiej coraz częściej można się spotkać z rozwiązaniami ekologicznymi takimi jak: fotowoltaika, służąca do uzyskiwania energii elektrycznej z promieniowania słonecznego, specjalne systemy oszczędzania wody i energii oraz inne ekologiczne rozwiązania, często działające na podstawie odnawialnych źródeł energii. Stosowanie tego typu rozwiązań jest nie tylko bardzo dobre dla środowiska, ale także staje się coraz bardziej opłacalne.

Również, wśród klientów hotele inwestujące w ekologię, są zdecydowanie lepiej postrzegane, co może mieć znaczny wpływ na ilość gości hotelowych. W przyszłości ten trend na pewno będzie się rozwijał, zarówno w hotelarstwie jak i w innych dziadzinach gospodarki.

Praktyczne rozwiązania dla klientów pracujących

Hotele są miejscami, z których bardzo często korzystają osoby będące na wyjazdach służbowych lub wakacjach i pracujące zdalnie. Przez to w hotelach coraz częściej można spotkać specjalnie pomieszczenia przeznaczone dla osób potrzebujących cichego i wygodnego miejsca do pracy. Łączenie obowiązków służbowych z wypoczynkiem to tzw. go-working.

Jest to zjawisko coraz bardziej popularne na świecie, ale także w Polsce. Wymusiło to na branży hotelarskiej dostosowanie się do wymagań tego typu klientów. Często takie osoby przyjeżdżają do hoteli w celu znalezienia cichego i spokojnego miejsca, w którym mogę się w pełni skupić na pracy, a po jej wykonaniu zrelaksować się np. w hotelowym spa.

trendy w nowoczensych hotelach

Motywy przewodnie

W branży hotelarskiej tak samo jak w innych branżach konkurencja jest spora i naprawdę ciężko wyróżnić się na jej tle. Dlatego coraz więcej hoteli tworzonych jest na podstawie motywu przewodniego, który pozwala wyróżnić się na rynku i tym samym przyciągnąć więcej klientów. Motywem przewodnim może być np. kolorystyka i wystrój, stawianie na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, czy nawet wpasowywanie się w stylistykę znanych i lubianych książek, filmów czy bajek.

Wszystko to sprawia, że hotel jest zdecydowanie bardziej rozpoznawalny i przyciąga ludzi swoją oryginalnością. Dodatkowo klienci, którzy raz skorzystają z oferty takiego hotelu, zapamiętają go na długo, ze względu na unikatowy wygląd lub rozwiązania w nim zastosowane.

Nowoczesne technologie

Coraz częściej w branży hotelarskiej stawia się również na nowoczesne i innowacyjne technologie. Mogą to być np. inteligentne systemy, dzięki którym goście hotelowi mogą zamawiać jezdnie, wzywać obsługę hotelową, otwierać drzwi hotelowe lub regulować temperaturę w pokoju za pomocą mowy, lub własnego smartfonu. Tego typu hotele są nie lada atrakcją, szczególnie dla osób lubiących nowoczesne i innowacyjne technologie.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są nieodłączną częścią wielu branży gospodarki i nie inaczej jest w przypadku hotelarstwa. Szczególnie prowadzenie hotelowego Instagrama jest w ostatnich latach bardzo popularnym rozwiązaniem przyciągającym klientów.

Profesjonalnie wykonane zdjęcia pokoi hotelowych czy atrakcji, jakie zapewnia hotel, pozwalają przyciągnąć sporo osób, które aktualnie szukają miejsca np. na wyjazd wakacyjny. Dodatkowo osoby będące gośćmi takiego hotelu mogą go później udostępnić na własnym profilu, co pozwala trafić z ofertą do szerszego grona osób.