Jak to jest z tym filtrem DPF?

rura-wydechowa

Kiedy nasz samochód zaczyna spalać więcej paliwa przy mniejszej wydajności — wysoce prawdopodobne, że nasz filtr DPF jest zatkany. Filtr DPF to w uproszczeniu metalowa puszka na rurze wydechowej, która umieszczona jest zaraz przed katalizatorem. W jej środku znajdziemy dużą ilość kanalików, przez które przepływają spaliny.

Elementy spalin osadzają się, dzięki czemu zmniejsza się zanieczyszczenie smogiem. Jeżeli filtr DPF jest zapchany — auto automatycznie zużywa więcej paliwa, bo praca silnika wraz z wylotem spalin jest nierówna. Zbyt duża ilość sadzy blokuje wylot kanałów i auto w miejskich warunkach nie jest w stanie osiągnąć takiej wysokości obrotów silnika, by przedmuchać filtr.

Czy usuwanie filtra DPF jest legalne?tłumik

Prawo zabrania korzystania z samochodów, z których wycięto filtr DPF. Jest to spowodowane troską o środowisko, ale też o nasze płuca. Auta pozbawione filtra zanieczyszczają powietrze niebezpiecznymi cząstkami PM10, które tworzą smog.

W efekcie możemy nabawić się chorób płuc — na przykład astmy, dodatkowo może boleć nas głowa przez zatrucie. A za naszym autem ciągnąć będą się bardzo intensywnie ciemne spaliny. Za usunięcie filtra DPF grozi nam wysoki mandat. W dodatku auto bez tego filtra nie przejdzie przeglądu.

Na co wpływa czyszczenie filtr DPF ekologiczną technologią Flash Cleaner Mashine?

Czyszczenie, a innymi słowy pranie filtr DPF przy pomocy technologii Flash Cleaner Mashine umożliwia całkowite usunięcie osadów PM10, co wydłuży znacznie okres potrzebny do kolejnego czyszczenia. Pranie technologią FCM umożliwia usunięcie osadów oleju i ceru z zachowaniem integralności filtra. Co istotne — w technologii FCM nie wykorzystuje się obróbki cieplnej, więc metale szlachetne zachowują swoje właściwości. Kolejnym istotnym aspektem jest to, że wykorzystując technologię FCM działamy w obiegu zamkniętym — zmniejszone zużycie wody do minimum pozwala na jej ekologiczne oszczędzanie.

Dlaczego nie warto korzystać z obróbki cieplnej, chemicznej i ultradźwiękowej?wydech

Co prawda w przypadku obróbki cieplnej można usunąć większość osadów PM10, jednak nie pozbywamy się w ten sposób drobinek oleju i ceru. W dodatku naruszamy integralność filtra, ponieważ do obróbki cieplnej filtr DPF zostaje rozcięty, a następnie zespawany.

Podczas spawania zwiększa się ryzyko uszkodzenia metalu. W przypadku zabiegu ultradźwiękowego faktycznie — dogłębnie oczyszczamy nasz filtr DPF, jednak ta metoda nie zdaje egzaminu w przypadku silnie zabrudzonych filtrów.

Ultradźwięki mogą doprowadzić do mikrouszkodzeń filtra. W efekcie duża kwota przeznaczona na oczyszczenie pójdzie w przysłowiowe „błoto” i pozostanie nam kupno nowego filtra DPF. Najtańsza metoda — chemiczne czyszczenie filtra jest bardzo łatwa w użyciu, jednak nieskuteczna. Pozostałości środka połączą się ze spalinami i jeszcze silniej zapchają nasz filtr.

Chcąc by nasze auto wróciło do dawnej świetności, czyli mniejszego spalania i większej wydajności silniki — należy sięgnąć po czyszczenie filtr DPF. Najlepszą metodą okazuje się pranie technologią Flashh Cleaner Mashine. Ta ekologiczna metoda nie tylko pomoże nam się całkowicie pozbyć osadów PM10, ale też usunie dla nas osady z oleju i ceru.

Możemy uzyskać doskonałej jakości filtr zachowując jego integralność i nie pozbawiając metali szlachetnych ich świetnych właściwości. W dodatku nie tylko zadbamy o środowisko oczyszczając filtr, ale też proces czyszczenia stanowi ekologiczną metodę. Czas prania FCM filtra DPF to zaledwie 60 minut dla samochodu osobowego, a 120 minut dla ciężarowego.