Hotel jest jednym z tych miejsc, gdzie nie każdy czuje się pewnie. Bądź co bądź jest to dla większości odwiedzających miejsce obce, do którego nie do końca zdążą się oni przyzwyczaić. Z tego właśnie powodu hotele są jednym z ulubionych motywów twórców filmów grozy, co lekko rzecz ujmując nie pomaga czuć się w nich swobodnie. A szkoda, bo cała idea hotelarstwa opiera się na zapewnianiu gościom możliwie jak największego komfortu, tak żeby czuli się jak u siebie w domu. Na całe szczęście, historie jak ta z amerykańskiego Hotelu Cecil niemalże nie zdarzają się na co dzień. Hotele wciąż narażone są jednak na szereg zagrożeń, o których pamiętać musi ich obsługa i właściciele. Wdrożenie właściwych rozwiązań ze sfery bezpieczeństwa pozwala jednak sprawić by jedynym, czego będą musieli obawiać się goście, było przejedzenie.
Niezmiernie istotne jest, chociażby to, żeby obsługa hotelu składała się z godnych zaufania profesjonalistów. W Stanach Zjednoczonych wokół branży hotelarskiej zrobiło się głośno, gdy w 2016 roku mieszkanka stanu Pensylwania znalazła w łazience ukrytą kamerę. Oczywiście przypadki instalowanych w hotelach kamer i podsłuchów zdarzają się niezmiernie rzadko i dotyczą zazwyczaj dość wąskiego grona gości, jak celebryci, politycy czy osoby ze świata biznesu. Niemniej jednak warto mieć to na uwadze i pamiętać, żeby w przypadku wystąpienia takiej sytuacji nie wahać się poinformować o tym organów ścigania.

Najczęstsze zagrożenia występujące w hotelach

Niestety, o wiele częstszym zjawiskiem są włamania do pokojów hotelowych. Żeby im zapobiec warto na przykład zatroszczyć się o to, by teren hotelu był całodobowo monitorowany. Jeszcze bardziej istotnym zabezpieczeniem jest jednak rzecz najbardziej prozaiczna: drzwi do pokoju. To one są przecież jedyną fizyczną barierą, która oddziela gości i ich mienie od potencjalnych zagrożeń. Specjalne drzwi hotelowe sprawdzą się w tym zadaniu zdecydowanie lepiej od zwykłych modeli domowych. Można je też wyposażyć w zamki otwierane na tradycyjny kluczyk, ale też na kartę magnetyczną, chip zbliżeniowy czy nawet odcisk palca lub połączenie Bluetooth.

Jakie drzwi hotelowe wybrać?

Właściwe drzwi hotelowe są również ważne pod kątem bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Ważne jest by posiadały one atesty odporności ogniowej, jak chociażby zgodność ze standardem EI30. Jak więc widać, dobór właściwych drzwi pozwala naprawdę uratować życie gości. Pozostając jeszcze w temacie ochrony przeciwpożarowej, warto pamiętać by hotel był zgodny z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej. Zgodnie z nią, w hotelu powinny być zainstalowane czujniki dymu, ognia oraz gazu. Wewnątrz powinna się też znajdować odpowiednia ilość gaśnic i innych środków gaśniczych. Należy też pamiętać o zapewnieniu gościom możliwości ewakuacji z płonącego budynku, na przykład przez umieszczenie właściwych planów ewakuacji. Warto też upewnić się, że budynek, w którym znajduje się hotel spełnia normy dotyczące trwałości konstrukcji w czasie pożaru i ograniczenia stosowania materiałów łatwopalnych. W razie czego Straż Pożarna musi mieć też możliwość swobodnego dojazdu na miejsce.drzwi w hotelu

Inną kwestią jest natomiast zapewnienie bezpieczeństwa w związku z występowaniem wirusa COVID-19. Niezależnie od obowiązujących obostrzeń lub ich braku pamiętać należy, że duża część osób w dalszym ciągu może obawiać się zakażenia. Warto więc chociażby pomyśleć o regularnej dezynfekcji pokojów hotelowych i przestrzeni wspólnych. Niektórzy goście mogą też preferować by obsługa zachowywała od nich dystans społeczny. Zastosowanie tego typu środków bezpieczeństwa pozwoli sprawić by nawet najbardziej wrażliwi goście czuli się w pokoju bezpiecznie. Zbuduje to też atmosferę wzajemnego zaufania i szacunku pomiędzy klientami a personelem.

Generalnie rzecz biorąc, wszystkie opisane kroki służą tworzeniu takiego właśnie zaufania. Poza wymogami prawnymi i spełnianiem różnego rodzaju norm i certyfikatów to ono w dużej mierze świadczy o hotelu i w prosty sposób przekłada się na satysfakcję z pobytu. Potrzeba bezpieczeństwa jest przecież jedną z najbardziej podstawowych potrzeb opisanych w piramidzie Maslowa. Kto chciałby wracać do hotelu, gdzie czyha na niego zagrożenie?