Technologie 3D na dobre zagościły w świadomości marek jako jedna z atrakcyjniejszych form prezentacji produktu. Możliwości, jakie oferują wizualizacje 3D, modele 360o czy animacje 3D wykorzystywane są regularnie przez producentów mebli, projektantów wnętrz, deweloperów czy marki luksusowe, dając im szansę na stworzenie zupełnie nowatorskiej oferty. Szczególne znaczenie technologii 3D widać w świecie zakupów online, gdzie klient bardziej niż kiedykolwiek bazuje na wirtualnej reprezentacji produktu i nie ma z nim bezpośredniej styczności przed dokonaniem zakupu. Jak technologia 3D wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?

Możliwości nowych technologii w prezentacji produktu

Na początek warto skupić się na tym co tak naprawdę umożliwiają technologie 3D w ramach przygotowywania oferty produktowej dla sklepów online czy publikowanych w sieci katalogów produktowych marek. Właściwie każdy producent może i wykorzystuje możliwości projektów 3D prezentując swoją ofertę, przez co wyróżnienie się przez samą obecność modeli 3D na stronie niekoniecznie przynosi efekty. Klient musi mieć poczucie, że może zaufać marce w której produkty decyduje się zainwestować i co najważniejsze, marka nie powinna zawodzić jego oczekiwań dostarczając produkt zupełnie odbiegający od stworzonego modelu trójwymiarowego.

Technologie 3D oferują przede wszystkim szansę lepszego przedstawienia produktu zarówno w formie prostego modelu trójwymiarowego, jak i umieszczenia go w szerszym kontekście sytuacyjnym. Biorąc za przykład branżę meblarską, do wyobraźni konsumenta znacznie szybciej przemówią realistyczne grafiki i trójwymiarowe prezentacje ukazujące meble w pełnej okazałości, w naturalnym świetle i otoczeniu innych mebli niż standardowe zdjęcia dwuwymiarowe na białym tle nie dającym dobrego poczucia wymiarów, skali czy funkcjonalności produktu.

technologia VR i wizualizacje
Wizualizacje przedstawią Ci wszystkie niezbędne szczegóły produktu, który Cię interesuje.

Wykorzystywane w promocji technologie 3D to nie tylko wizualizacje i modele trójwymiarowe, ale coraz częściej także animacje 3D oraz technologia VR pozwalająca przenieść się do wirtualnej rzeczywistości i poznać ofertę marki niemalże namacalnie. Z rozwiązań takich korzysta między innymi branża modowa i marki oferujące różnego rodzaju dodatki. Klient, który może stanąć przed ekranem swojego komputera i wirtualnie przymierzyć okulary, biżuterię czy nawet cały strój doświadcza wrażeń zakupowych zbliżonych do wizyty w sklepie fizycznym bez rzeczywistej konieczności wychodzenia z domu. Jeśli produkt w rzeczywistości spełni jego oczekiwania i wyobrażenia zbudowane na podstawie prezentacji w sklepie internetowym, szanse na to że klient wróci do marki konkurencyjnej nie oferującej takich rozwiązań są znikome.

Jak technologia 3D poprawia wrażenia z zakupów?

Korzystając z możliwości technologii 3D marki dają swoim klientom szansę na lepsze doświadczenie produktu przed zakupem, a tym samym większą satysfakcję z samych zakupów. Właściwie od początków działania sklepów internetowych doskonale znane jest zjawisko regularnych zwrotów – klient, nie mając możliwości zapoznania się bliżej z produktem nie wie właściwie w co inwestuje, a końcowy produkt często różni się od wyobrażenia zaprezentowanego w formie zdjęcia. Przy wykorzystaniu technologii 3D, wizualizacji, animacji czy VR marki dają swoim odbiorcom punkt widzenia, jakiego wcześniej w sieci nie doświadczyli. Obejrzenie produktu pod każdym kątem, możliwość zbliżenia tak dokładnego, by poznać fakturę produktu, szansa na ustawienie produktu w dowolnym miejscu – na prostych zdjęciach produktowych takie zabiegi są niewykonalne.

Technologia 3D to również okazja sprawdzenia produktu w akcji. Przykładowo, podczas zakupu sprzętu, mebli czy różnego rodzaju maszyn nie jesteśmy w stanie ocenić po prostym zdjęciu czy nawet wizualizacji 3D pełnej funkcjonalności produktu. Po zakupie możemy być więc rozczarowani faktem, że coś co prezentowało się dobrze w teorii nijak nie przekłada się na praktyczność i funkcjonalność produktu. W przypadku wykorzystania przez markę modeli w 360O, animacji czy realistycznych wizualizacji klient ma szansę zobaczyć ten sam produkt w różnych kontekstach sytuacyjnych, doświadczyć jego działania z poziomu ekranu komputerowego i całkowicie zanurzyć się w doświadczeniu zanim produkt trafi faktycznie w jego ręce. Być może ten, który w statycznym obrazie prezentował się znacznie atrakcyjniej niż inny model produktu po pełnej prezentacji 3D okaże się mniej funkcjonalnym rozwiązaniem?