Specjaliści od marketingu prześcigają się w pomysłach na kampanie reklamowe oraz nowe metody promocji marki. Rynek wymaga, aby cały czas być krok przed innymi, ponieważ jedynie w ten sposób nasza marka zostanie zauważona i zdobędzie szanse na osiągnięcie sukcesu. Czy te zasady sprawdzają się w rzeczywistości? W niektórych przypadkach tak, ale wielu ekspertów zwraca uwagę na inny aspekt promocji marki  – bardzo ważna okazuje się systematyczność oraz konsekwencja w pokazywaniu tego samego wizerunku firmy. W tym zakresie mieści się zarówno przekaz reklamowy jak i inne formy komunikacji z odbiorcami.

Key Visual – coś więcej niż logo

W projektowaniu komunikacji warto skupić się na warstwie graficznej, która dla wielu klientów pełni kluczową rolę przy dokonywaniu decyzji konsumenckich. Właściciele firm skupiają się w bardzo dużym stopniu na logotypach swoich przedsiębiorstw. Rzeczywiście, logo jest ważnym elementem składowym w budowaniu wizerunku, ale w komunikacji powinniśmy patrzeć na to zagadnienie w szerszy sposób. Key Visual definiowany jest jako graficzny motyw przewodni marki – jest to więc coś więcej niż samo logo. Motywy charakteryzują się powszechnym wykorzystaniem, zarówno na opakowaniach produktów jak ich w formie nadruku na koszulkach pracowników. Key Visual powinno bezpośrednio kojarzyć się z daną marką i budzić pozytywne skojarzenia – czytamy na blogu Auch Studio (źrodło)

W przypadku marki Heineken motywem przewodnim będzie czerwona gwiazda, która znajduje się m.in. na etykietach, kapslach oraz w każdej reklamie.

Osoby rozpoczynające swoje przygody z marketingiem często mają problemy z zauważeniem różnicy między logo a key visual. Różnicę najłatwiej zobrazować w następujący sposób:

*Logo jest oficjalnym znakiem graficzny firmy. Bardzo często składa się z logotypu oraz nazwy firmy.

*Key visual jest motywem przewodnim. Przeważnie jest to najczęściej wykorzystywany znak bądź motyw. Pojęcie jest szerokie, gdyż jak key visual wykorzystywane są pojedyncze kolory, bohaterowie czy też symbole.

Cechy dobrego key visual

Na podstawie wiedzy zgromadzonej o key visual, możemy wymień najważniejsze rzeczy, które stanowią o jakości key visual. Po pierwsze, bardzo ważna jest prostota – każdy odbiorca powinien rozumieć znaczenie motywu i kojarzyć go bezpośrednio z każdą marką.

Przykładem jest biała fala na puszcze Coca-Coli, która od wielu lat wykorzystywana jest w przekazach firmy. Występuje ona nie tylko na opakowaniach, ale również w reklamach telewizyjnych.

Bardzo ważnym elementem key visual jest również jego unikalność. Motyw musi się wyróżniać na tle innych, aby mógł być kojarzony bezpośrednio z naszą marką. Przed podjęciem decyzji o wyborze motywu warto więc dokładnie zbadać rynek i dokonać przemyślanego wyboru. Wielu ekspertów zwraca również uwagę na uniwersalność key visual – motyw powinien być możliwy do zaprezentowania w wielu mediach.

Źródło zdjęcia: Pinterest.com >Key Visual Design