Każda nowa marka na rynku musi mieć świadomość tego, że nieustannie musi budować siebie. Jeśli weźmiemy markę jako konkretną wartość jaką – jakby nie patrzeć – dysponuje firma nią zarządzająca, możemy sobie zdać sprawę, że proces budowania marki i jej wizerunku trwa cały czas i nigdy się nie kończy. Przyjrzyjmy się temu co możemy zrobić by budować swoją markę.
Marka musi pojawić się w świadomości potencjalnych odbiorców
Niezależnie od tego czym się zajmujemy nie będziemy mogli sprzedać swoich usług, produktów czy po prostu zainteresować rynku tym, co mamy mu do zaoferowania jeśli nie pojawi się z ofertą tam, gdzie mogą być nasi odbiorcy. A gdzie można ich znaleźć? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż zależy od tego, co mamy w ofercie. Firmy zajmujące się sprzedażą ciuchów na pewno znajdą swoich klientów w internecie, w portalach społecznościowych, mogą ich odnaleźć także przede telewizorami, czytających czasopisma czy przemieszczających się przez miasto. Jeśli prowadzimy firmę deweloperską powinniśmy pojawić się na wielkich plakatach w miastach – tam ludzie często spoglądają i istnieje duża szansa, że kogoś przyciągnie nasza reklama. Istotne jest by na początku zbadać rynek i dowiedzieć się kim mogą być nasi klienci i gdzie przebywają – warto także w tym celu dokładnie przejrzeć konkurencję.
Musimy dysponować czymś innowacyjnym bądź lepszym od konkurencji
Jeśli wychodzimy na rynek z nową marką i chcemy budować jej dobry wizerunek nie możemy oferować czegoś, co już jest w sklepach, w internecie czy w firmach usługowych. Odświeżanie starego pomysłu może przyciągnąć czyjąś uwagę ale tylko na krótki czasem, zatem najważniejszym zadaniem nowego brandu jest bycie innowacyjnym. Ażeby być innowacyjnym należy często prowadzić kreatywne burze mózgów i nieustannie badać zapotrzebowanie rynku. Bez niego niestety nie zdołamy dowiedzieć się, czego pragną nasi konsumenci. Zbadanie głębokich insightów pozwoli nam wyjść na rynek z czymś co się sprzeda i będzie miało wysokie zainteresowanie. Warto zbadać całą konkurencją i na podstawie analizy stworzyć coś podobnego ale jednak zupełnie nowego. Tylko firmy wybiegające myślami w przyszłość są w stanie zbudować wybitny brand.
Nawiązujemy kontakt z klientami i budujemy relacje
Masz nową markę, ale nie jesteś otwarty na to co mówią konsumenci? To bardzo źle – należy zmienić to zachowanie. Jeśli wchodzimy na rynek z czymś nowym sprawdźmy w internecie co o nas mówią i nawiążmy relacje z tymi, którzy już korzystali z naszej oferty oraz z tymi, którzy są nią zainteresowani. Pokażmy swą wiedzę, swe umiejętności, podkreślmy to, co potrafimy robić najlepiej i co odróżnia naszą markę od innych brandów. Trwałe relacje z odbiorcami są sposobem na zdobycie ich lojalności – a to jest niezwykle ważne przy dalszym zdobywaniu rozpoznawalności. Większość nowych marek wędruje „z ust do ust” i nam chodzi właśnie o to by „drogą pantoflową” fenomen tego, czym się zajmujemy niósł się po świecie.
Odpowiadamy na potrzeby zainteresowanych
Musimy sprawdzać czego chce rynek, a przede wszystkim sprawdzać czego chcą nasi dotychczasowi klienci. Nie podoba im się sposób komunikacji? Nie podoba im się czas realizacji, jakość świadczenia usługi, trudny kontakt lub po prostu nieestetyczne opakowanie produktu? Natychmiast zaplanujmy zmiany i wdrażajmy je – przeczytajcie więcej o tym tutaj: http://auchstudio.pl/blog/budowa-wizerunku-firmy/. To co złe, sprawi, że klienci odejdą a dodatkowo możemy pogorszyć swój wizerunek. Warto zgodzić się czasem z konsumentami i zrobić coś, co pomoże nam wciąż ich do siebie zwabiać.
Staramy się być tam, gdzie nasi potencjalni klienci
Jeśli nie ma nas tam, gdzie są nasi klienci, to wtedy konkurencja wchodzi na nasze miejsce. Innymi słowy musimy być szybcy, zwarci i gotowi. Musimy wykorzystać wiele kanałów komunikacyjnych, reklamowych, musimy prowadzić szeroki marketing w oparciu o ciągłe badanie – przede wszystkim oczekiwań konsumentów.