Wygląd zewnętrzny firmy czyli jak stworzyć identyfikację?

jak budować identyfikację wizualną

W dzisiejszym świecie bardzo dużo mówi się o zadbanym ciele i nieskazitelnym wyglądzie. Coraz więcej jest też programów o metamorfozach, makijażach, fryzurach i tak dalej, Długo trzeba by było wymieniać. Podkreśla się to, jak ważny jest wygląd zewnętrzny człowieka, zapominając przy tym o jego wnętrzu. Nie w tym jednak rzecz. Należy po prostu zauważyć, że w przypadku firm sytuacja jest całkowicie odwrotna.

Firma musi mówić o sobie – czyli dlaczego warto postawić na identyfikację?

Bardzo często właściciele zapominają o tym, jak ważna jest identyfikacja wizualna firmy (czyli jej tak jakby wygląd zewnętrzny), a skupiają się jedynie na produkowaniu i oferowaniu wysokiej jakości usług. Z jednej strony to jest bardzo dobre podejście, bo ze zwykłego szacunku do klienta należą mu się produkty najwyższej jakości, ale z tego samego powodu wygląd firmy, jej logo, wizytówki, czy przyodzienie pracowników nie powinny straszyć, a raczej (przynajmniej podświadomie) zachęcać do wielokrotnego korzystania z tego co dane przedsiębiorstwo oferuje. Należy pamiętać, że logo firmy jest tak samo ważne, jak opakowanie produktów. Pozycja marki sama się nie podniesie, dlatego dostępnymi środkami trzeba jej pomóc. Znak graficzny firmy, czyli wspomniane logo, powinno być łatwe do zapamiętania. wartości w identyfikacji wizualnej

Musi być to zatem znak o bardzo prostej konstrukcji. Czasem wystarczy kilka kresek o różnych barwach, a już trafia do klientów lub potencjalnych interesantów. Jest wielu specjalistów zajmujących się grafiką, dlatego można im zlecić im wytworzenie odpowiedniego logo dla firmy. Kolejną sprawą jest wygląd siedziby firmy. Zwykły człowiek przejeżdżając obok zakładu, który jest szary, od lat nieremontowany od razu pomyśli sobie, że jest to firma nierozwijająca się i prawdopodobnie wytwarzane produkty są najniższej jakości – jeśli chcesz to odmienić sprawdź co możesz, o tutaj: http://auchstudio.pl/blog/tworzenie-identyfikacji-wizualnej.

Trudno dziwić się takiemu podejściu i myśleniu. Taka już natura człowieka, że drugą osobę bardzo często ocenia na odstawie pierwszego wrażenia, więc jeśli chodzi o firmy nie może być inaczej. Dlatego firma nie mająca wykreowanego odpowiedniego wizerunku z góry przeznaczona jest na niepowodzenie. Każdej marce trzeba pomóc się przebić na rynku przepełnionym najróżniejszymi produktami i usługami. W tym ma pomóc identyfikacja wizualna firmy. Nie wiadomo, więc dlaczego właściciele przedsiębiorstw się jej obawiają. Jeśli chodzi o dodatkowe koszty, to przecież nie ma nic za darmo, a czasem warto najpierw zainwestować więcej, by potem wszystko zwróciło się wielokrotnie.

Wracając jednak do elementów, które wchodzą w skład identyfikacji wizualnej dobrze także zadbać o image, jeśli można tak to nazwać, samych pracowników. W tym wypadku nie chodzi wyłącznie o klientów, którym na pewno będzie się milej załatwiało wszelkie sprawy z etatowcem w schludnym stroju, ale także o pracowników, którym też będzie się lepiej pracować w stroju, którym nie straszą. Taka już ludzka psychika. Ten sam argument w zasadzie może dotyczyć także wyglądu budynków firmy. O ile przyjemniej pracuje się w estetycznym gmachu. Wobec tego wszystkiego chcąc przebić się na rynku, trzeba zająć się identyfikacją wizualną firmy i tylko czekać na sukces.