Wnętrza stanowią przestrzenie użytkowe, w których każdego dnia przebywają osoby. Zadaniem osoby projektującej jest zapewnienie możliwie największej ilości udogodnień, tak by określona przestrzeń stała się w pełni funkcjonalna. Projektowanie domów i mieszkań jest często przewidywalne, z wyjątkiem kilku aspektów. Jednak oczywistymi kwestiami są łazienka, kuchnia, salon, sypialnia.

Ta kwestia wygląda inaczej w przypadku przestrzeni użytkowych, publicznych.  W miejscach takich jak galerie czy biura — każdego dnia przebywa wiele osób i spora ich część jest tam po raz pierwszy i ostatni. Jak ułatwić im przebywanie w wybranej przestrzeni? Co zrobić, by klient przychodzący do firmy nie czuł się zagubiony? Warto zwrócić uwagę na te aspekty. Dzięki temu możemy wspomóc firmę i jej klientów. Wystarczy odrobina przemyślanego designu.

Określenie roli miejsca

Pierwszym krokiem, który postawimy rozpoczynając projektowanie wnętrz z architektem, będzie odpowiedź na pytania — jaką rolę ma pełnić projektowane przez nas miejsce, jak powinna czuć się osoba przychodząca do biura. Dobry design rozpoczyna się w drobnych rzeczach i przechodzi do wielkich. Strony internetowe powinny być przejrzyste, żeby zachęcić klienta. Jednak nie zawsze jest to kwestia tak oczywista.

Niektórym firmom może zależeć na mniejszej przejrzystości, by zniechęcić klienta do szukania promocji czy innych ekstra benefitów. Na taki manewr mogą pozwolić sobie firmy posiadające pewien monopol na rynku. Sytuacja jest także zbliżona do tworzenia przestrzeni dla klientów. Jeśli nie zależy nam na kliencie indywidualnym i stawiamy na kontakt internetowo-telefoniczny możemy przestrzeń zamknąć. Jednak większość firm woli zapraszać klienta do siebie. Stąd też zrodziła się polityka, która mówi o tym, by miejsca w budynku były intuicyjne.

Intuicyjne przestrzenie — ułatwienie i przyjazność

Budynek powinien zostać nie tylko subtelnie opisany, ale też sama przestrzeń powinna przekazywać informację o tym, gdzie klient znajduje się w danym momencie. Mogą nam posłużyć korytarze — niewiele osób z własnej woli skieruje się do wąskiego korytarza o przyciemnionym świetle, a także faktury — wykładzina przechodząca w materiał kojarzący się z łazienką — zasugeruje, w którą stronę kierować się w poszukiwaniu toalet.

Intuicyjność przestrzeni sprawi, ze nasi klienci poczują się nieco jak w domu, ponieważ podświadomie kierują się we właściwym kierunku, by znaleźć określone miejsce. Ta cecha naszego biura może zostać doskonale wykorzystana. Ponieważ klient, który poczuł się komfortowo, będzie do nas wracał.

Dobry design wizytówką firmy

Warto zastanowić się również z architektem nad wnętrzami, które będą ponadczasowe i pozwolą zaimponować klientom i kontrahentom. Dobry design biura stanowi wizytówkę firmy. Wybierając znane, ale stosunkowo klasyczne rozwiązania sprawimy dobre wrażenie. Ważne, by każdy szczegół został dokładnie przemyślany. Nawet takie drobiazgi jak półprzezroczyste ściany i odpowiednie oświetlenie potrafią w dużym stopniu zmienić postrzeganie przestrzeni. Istotny jest zamysł i jego realizacja.

Projektując wnętrza publiczne warto zwrócić się do architekta. Jego doświadczenie pozwoli na dostosowanie przestrzeni do potrzeb i profilu naszej firmy. Zindywidualizowana forma, która posiada transparentny i subtelny system komunikacji to doskonały sposób, by zaimponować naszym klientom i kontrahentom. Warto szczególną uwagę zwrócić na dobry design, który zachęca nowoczesnego klienta  i zwiększa w jego oczach prestiż naszej działalności. Dodatkowo dobrze rozplanowane biuro stymuluje pracowników do zwiększania wyników i pozwala uzyskać lepsze rezultaty.